Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

با پیروزی حقوقی جودوی کشورمان در دادگاه CAS

منتظر حضوری قدرتمند در رقابت‌های قهرمانی آسیا باشید

پنجشنبه 14 اسفند 1399 ساعت 06:16

رقابت‌های قهرمانی جودو آسیا تا چند هفته دیگر به میزبانی قرقیزستان برگزار می شود و به طور حتم با توجه به رفع تعلیق فدراسیون ایران باید شاهد حضور قدرتمند تیم کامل و شش دانگ کشورمان در این رویداد باشیم.

در چند روز اخیر یکی از مسرت بخش ترین خبرهای ورزشی خبری  این بود که آرش میراسماعیلی در مورد رفع تعلیق جودو در رسانه های مختلف و البته شبکه های رسمی تلویزیونی اعلام کرد.
میراسماعیلی و وکیل فدراسیون هر دو با اعلام این خبر موجی از امید را در دل علاقه‌مندان به این رشته المپیکی به راه انداختند و همین امر باعث شد بسیاری از اساتید، مربیان  و ورزشکاران این رشته در صفحات مجازی جشن و سروری مثال زدنی به راه بیاندازند.
نگارنده نیز همچون دیگر علاقه مندان به این رشته با شوق زدگی هرچه تمام تر پیگیر اخبار مربوط به این موضوع شد و بعد از تایید معاون قهرمانی وزرات ورزش و جوانان مطمئن شد که قطعا تعلیق جودو کشور برطرف شده  و از همین رو به سراغ سایت رسمی فدراسیون جهانی جودو رفت تا در مورد اولین مسابقه رسمی ای که تیم های ملی کشورمان می توانند در آن حاضر شوند اطلاعاتی را بدست بیاورد.
هر چند در مقابل نام ایران کماکان کلمه SUSPENDED  یا همان معلق حک شده بود اما با این حال با تکیه بر مهر تاییدی ای که  وزرات ورزش و جوانان به رفع تعلیق زده است به سراغ تقویم رقابت ها رفت. 
رقابت های قهرمانی آسیا قریب به یک ماه دیگر به میزبانی کشور قرقیزستان برگزار می‌شود و تیم ملی ایران نیز با رهایی از تعلیق به طور حتم طبق سنوات گذشته باید در این پیکارهای مهم قاره ای شرکت کند تا ضمن محک خوردن فنی تیمی که میراسماعیلی برای حضور در مسابقات تدارک دیده به نوعی پای جودوکاران کشورمان در رویدادهای بین المللی مجددا باز شود.
 تیم ایران در این میدان می تواند ضمن تلاش برای تکرار نتایج کسب شده در دوره های قبلی ، به نوعی تدارک مناسبی نیز برای حضور در مسابقات جهانی بوداپست داشته باشد. رقابت هایی که بعد از مسابقات قهرمانی آسیا ایستگاه دوم حضور تیم ملی در میادین بین المللی خواهد بود.
خوشبختانه در ماه های گذشته یا بهتر بگوییم در ایام تعلیق، میراسماعیلی به خوبی به امور مربوط به تیم های ملی پرداخته و با وسواس خاصی دست به تغییر و تحولاتی نیز همچون تغییر در مدیریت سازمان تیم های ملی زده تا بهترین ترکیب را در این بخش داشته باشد. او و همکارانش در فدراسیون زمان لازم را برای حضوری درخور در این میدان داشته اند و حالا نوبه بهره برداری از سیاست های اعمالی و زحماتی است که در این بخش کشیده اند.
به هر صورت اصلی ترین وظیفه ذاتی فدراسیون ها تدارک برای حضور در میادین بین المللی و دفاع از آبروی ورزش کشور است و در جودو نیز با توجه به سکان داری میراسماعیلی که خود از قهرمانان جهانی این رشته نیز محسوب می شود توقع صد چندان است. 
به هر حال امیدواریم مسئولان فدراسیون جودو هر چه سریعتر ضمن ثبت نام در سایت فدراسیون جهانی برای حضور در این میدان، هم خط بطلانی به شایعه کذب بودن رفع تعلیق بکشند و هم خانواده فهیم جودو را با حضوری قدرتمند در این میدان قاره ای همچون روزهای اخیر خوشحال و دلگرم کنند. 
به قلم: سید ایمان میری
 

مجوز حضور تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا صادر شد

مجوز حضور تیم ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا صادر شد

جودوی ایران رفع تعلیق شد

جودوی ایران رفع تعلیق شد

تعویق رای دادگاه CAS درباره جودوی ایران برای سومین بار

تعویق رای دادگاه CAS درباره جودوی ایران برای سومین بار

9 بهمن ماه، زمان اعلام رأی دادگاه CAS به پرونده جودو ایران

9 بهمن ماه، زمان اعلام رأی دادگاه CAS به پرونده جودو ایران

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد