Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

حاشیه در پیست دوومیدانی/سودی که به ضرر فدراسیون شد!

شنبه 23 شهریور 1398 ساعت 11:47

دوومیدانی ایران این روزها مشکلات زیادی را پیش روی خود می بیند؛ از اعتراض ملی پوشان و ورزشکاران این رشته نسبت به عدم توجه فدراسیون تا ایرادی که دیوان محاسبات نسبت به عملکرد مالی آن ها گرفته است.

به گزارش منهای فوتبال، 15 شهریور 98 زمان چهارسال ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی به پایان رسید اما هنوز خبری از معرفی سرپرست برای این فدراسیون نیست؛ هرچند که حکم ریاست کیهانی 18 مهر ابلاغ شد.

صرف نظر از تمامی این مسائل اعم از نارضایتی ورزشکاران و عدم معرفی سرپرست برای فدراسیون، روزهای اخیر یک ابهام مالی برای دوومیدانی به وجود آمده است و آن برداشت سود از پول واریز شده از سوی وزارت ورزش به حساب این فدراسیون است.

موضوع از این قرار است که دیوان محاسبات (گروه حسابرسی ورزشی) طی نامه ای به ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش علاام کرده که دستگاه های زیر نظر، حق دریافت سود از حساب بانک های دولتی یا غیردولتی را ندارند. فرامرزیان نیز براساس درخواست دیوان محاسبات این موضوع را به روسای فدراسیون ها و هم چنین مدیران کل ورزش استان ها اعلام می کند  اما فدراسیون دوومیدانی این موضوع را عملی نکرده است.( نامه ژاله فرامرزیان مربوط به 15 اردیبهشت سال 97 است.)

مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی در این باره اعلام کرده که طبق آیین نامه مالی- معاملاتی، فدراسیون این اجازه را داشته که برای درآمدزایی از منابع موجود استفاده کند. ضمن اینکه تمامی سودها برای ورزشکاران و دوومیدانی هزینه شده است.
 
کیهانی همچنین مدعی است که پرونده این تخلف به دیوان محاسبات نرفته است و در بررسی های مالی از این فدراسیون هیچ مشکلی وجود نداشته  اما نکته قابل توجه این است که 28 مرداد سال جاری اکبر حیدری سرپرست گروه حسابرسی ورزشی دیوان محاسبات در نامه ای که رونوشت آن را به وزارت ورزش، دبیر و خزانه دار فدراسیون هم ارسال شده؛ درباره یک حساب که 10 خرداد 97 (دربانک دی) افتتاح شده و فدراسیون از آن سود دریافت می کرده توضیح خواسته است. درواقع این سود از مبالغی که وزارت ورزش به حساب فدراسیون واریز کرده ، دریافت شده است.


رییس فدراسیون  معتقد است اصلا جلسه ای در این رابطه در وزارت ورزش تشکیل نشده اما ژاله فرامرزیان معاون این وزارتخانه گفته که برای توضیحاتی در این باره کیهانی به وزارت خانه فراخوانده شده است.

یکی دیگر از حواشی مربوط به نحوه واریز پاداش مربیان و ورزشکاران این رشته است که وزارت ورزش در خصوص آن مدرک و رسید واریز از رییس خواسته است.

شاید اگر محمع سالیانه فدراسیون دوومیدانی برای سال 97 برگزار می شد این ابهامات  و سوالاتی که در این باره وجود دارد از بین می رفت. هرچند به نظر می رسد همین مشکلات باعث برگزار نشدن این مجمع بوده چرا که در مجامع گذشته هم سوالات مالی زیادی درخصوص عملکرد فدراسیون وجود داشت.

باید دید وزارت ورزش که کاملا در جریان این تخلف فدراسیون است چه زمانی دست به کار می شود و به صورت رسمی برای روشن شدن این ماجرا و ابهام مالی که به وجود آمده وارد عمل می شود. اگر هیچ گونه برخوردی صورت نگیرد قطعا فدراسیون های دیگر هم برای دریافت سود بیشتر دست به این کار می زنند و آن زمان این سوال پیش می آید که اگر این یک قانون شده چرا فدراسیون های ورزشی به آن عمل نمی کنند و وزارت هم نظاراتی بر آن ندارد.

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس