به گزارش لس آنجلس تایمز، کیسی واسرمن، رئیس کمیته برگزاری LA28، این موفقیت را نشانهای از جایگاه قدرتمند پروژه
لسآنجلس در مسیر برگزاری «بازیهایی مسئولانه از نظر مالی و در عین حال باشکوه» توصیف کرد. به گفته او، کمیته برگزاری
علاوه بر مدیریت برگزاری بازیها، موفق به ایجاد یک ساختار تجاری پیشرفته با نتایج ملموس شده است. بر اساس این گزارش، تنها
در سال جاری نزدیک به یک میلیارد دلار قرارداد جدید با برندهای بزرگی همچون هوندا، اوبر، اینتویت، گوگل، استارباکس، دلتا
ایرلاینز و کومکست به امضا رسیده که نشاندهنده استقبال گسترده شرکتهای بزرگ از همکاری با المپیک لسآنجلس است. هدف
نهایی کمیته برگزاری LA28 دستیابی به ۲.۵ میلیارد دلار درآمد تجاری است؛ رقمی که بخش اصلی بودجه ۷.۱ میلیارد دلاری بازیها
را تأمین خواهد کرد. این بودجه بر پایه مشارکت بخش خصوصی، فروش بلیت، خدمات مهماننوازی، امتیازات تجاری و همچنین سهم
کمیته بینالمللی المپیک از محل حق پخش تلویزیونی و برنامههای جهانی اسپانسرینگ است.
برگزارکنندگان تأکید دارند که قصد دارند هیچ فشاری بر مالیاتدهندگان محلی وارد نشود. طبق توافق صورتگرفته، شهرداری
لسآنجلس تنها در صورت عبور هزینهها از سقف تعیینشده، تا ۲۷۰ میلیون دلار مسئول پوشش هزینههای مازاد خواهد بود.
استراتژی اصلی LA28 استفاده حداکثری از ورزشگاههای موجود است تا هزینههای ساختوساز جدید به حداقل برسد؛ رویکردی که
برخلاف المپیک پاریس اتخاذ شده که بخش بزرگی از بودجه آن صرف پروژههای عمرانی شد. همچنین اعلام شده هزینههای امنیتی و
حملونقل عمومی بر عهده دولتهای محلی، ایالتی و فدرال خواهد بود. مسئولان LA28 با وجود برخی اظهارنظرهای سیاسی درباره
مسائل امنیتی، برگزاری موفق بازیها را قطعی میدانند. فروش حدود ۱۴ میلیون بلیت از ماه ژانویه آغاز خواهد شد و لسآنجلس پس
از میزبانی بازیهای ۱۹۳۲ و ۱۹۸۴، برای سومین بار میزبان المپیک و برای نخستین بار میزبان پارالمپیک خواهد بود. مسئولان
LA28 امیدوارند موفقیت مالی المپیک ۱۹۸۴، چهار دهه بعد بار دیگر در لسآنجلس تکرار شود و این شهر بار دیگر به الگویی
اقتصادی برای جنبش المپیک تبدیل شود.
مترجم:محمدمهدی سعیدی