تغییر برند جنوب شرق کوئینزلند به نام «بریزبین» تا المپیک 2032

شناسه خبر : 51949
يكشنبه 20 مهر 1404 ساعت 12:59
سایر | کمیته ملی المپیک
تغییر برند جنوب شرق کوئینزلند به نام «بریزبین» تا المپیک 2032

در آستانه بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2032، مقامات ارشد استرالیا در حال بررسی طرحی برای بازتعریف هویت منطقه جنوب شرق کوئینزلند (SEQ) با نام واحد «بریزبین» هستند؛ اقدامی بازاریابی با هدف افزایش شناخته‌شدن جهانی این منطقه.

به گزارش رسانه های استرالیایی؛ این طرح قصد دارد ۱۲ منطقه شهرداری شامل بریزبین، گلدکُست، سانشاین‌کُست، لوگن، ایپسوییچ، مورتون‌بی، توومبا و دیگر مناطق را تحت یک نام جهانی متحد کند. اندرو لیوریس، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های بریزبین 2032، این منطقه را «بریزبین سیتی ریجن» می‌نامد و می‌گوید: "اگر با هم تبلیغ کنیم، با هم پیروز می‌شویم. جهان ما را هنوز به‌درستی نمی‌شناسد، اما وقت و برنامه برای تغییر داریم".

شهردار بریزبین، آدریان شرینر، این اقدام را گامی برای همکاری عمیق‌تر بین شوراهای محلی دانست. به گفته او، "هرچه هماهنگی بین مناطق بیشتر باشد، موفقیت بازی‌ها تضمین‌شده‌تر خواهد بود".  برنارد سالت، جمعیت‌شناس استرالیایی، نیز سال‌هاست بر لزوم ایجاد هویت واحد برای شهرهای این منطقه تأکید دارد. طبق پیش‌بینی‌ها، جمعیت جنوب شرق کوئینزلند تا سال 2032 به حدود ۴.۸۶ میلیون نفر خواهد رسید. شهردار سانشاین‌کُست، روسانا ناتولی، نیز گفت: "تماشاگران بازی‌ها در 2032 نخواهند پرسید در کدام شهر هستند؛ آن‌ها تجربه‌ای یکپارچه و جهانی انتظار دارند".  با این حال، طبق نظرسنجی روزنامه کوریر مِیل از حدود ۲۴۰۰ نفر، ۵۵ درصد شرکت‌کنندگان با تغییر نام منطقه به «بریزبین» مخالف‌اند و منتقدان هشدار داده‌اند این اقدام می‌تواند هویت‌های محلی و تاریخی را کمرنگ کند. با وجود مخالفت‌ها، برگزارکنندگان معتقدند اکنون زمان تعیین یک پیام روشن و منسجم است. لیوریس گفت: "می‌خواهیم برند قدرتمندی بسازیم که به جهان یادآوری کند چرا باید به بریزبین بیایند، در استرالیا سرمایه‌گذاری کنند و از بازی‌های المپیک و پارالمپیک لذت ببرند".