راه اندازی شتاب دهنده تجاری توسط IOC و علی بابا

شناسه خبر : 50228
چهارشنبه 14 آذر 1403 ساعت 11:54
سایر | کمیته ملی المپیک
راه اندازی شتاب دهنده تجاری توسط IOC و علی بابا

کمیته بین المللی المپیک هفته جاری به طور رسمی فاز اول برنامه شتاب دهنده کسب و کار Athlete 365  را با پلت فرم تجارت الکترونیک Alibaba.com راه اندازی کرد تا آینده نگری های تجاری ورزشکاران فعلی و سابق را تشویق نماید.

به گزارش کمیته بین المللی المپیک، Athlete 365 Business Accelerator یک دستگاه کسب و کار منحصر به فرد است که به ورزشکاران توانایی ایجاد و مدیریت مشاغل خود را می دهد. علی بابا ابزارهای آموزشی، خدمات مربیگری و بودجه را برای نسخه امسال به ورزشکاران شرکت‌کننده ارائه می‌کند. این برنامه در چند مرحله راه اندازی می شود، که با یک مسترکلاس با المپین ها و کارآفرین تونی پارکر شروع می شود. این اقدام نشان دهنده گذار پارکر از بسکتبال حرفه ای به تجارت است: رئیس باشگاه بسکتبال ASVEL فرانسه و راه اندازی آکادمی بسکتبال شخصی. شرکت‌کنندگان سپس در ‌کمپ‌هایی شرکت خواهند کرد که دانش خود را در زمینه‌های حیاتی کسب‌وکار و مبانی تجارت الکترونیک و تجارت جهانی، از جمله منبع‌یابی جهانی و صادرات تجارت به کسب‌وکار از طریق بازارهای دیجیتال ایجاد می‌کنند. اما ترهو رئیس کمیسیون ورزشکاران IOC در این خصوص گفت: "این برنامه منابعی را به ورزشکاران ارائه می دهد تا از مهارت های منحصر به فرد خود در کارآفرینی استفاده کنند و به آنها امکان می دهد مسیرهای شغلی جدیدی ایجاد کنند. با شرکایی مانند Alibaba.com، ما فرصت های ارزشمندی را برای ورزشکاران برای ارتباط با بازارهای جهانی و ایجاد مشاغل موفق باز می کنیم." داده های Alibaba.com نشان می دهد که تقریباً دو سوم (63٪) از ورزشکاران سابق برای یافتن شغل جدیدی پس از ورزش تلاش بسیاری می کنند. با این حال، این گام به دلیل نبود آینده نگری نیست، چراکه صدها متقاضی برای یک جایگاه در برنامه رقابت می‌کنند، که بسیاری از آنها از قبل ایده‌های تجاری خودشان را دارند. گروه علی بابا از دیرباز حامی جنبش المپیک بوده است و اولین همکاری خود را با IOC در سال 2017، قبل از المپیک 2018 پیونگ چانگ، که در آن 20 نفر از کارکنان شرکت به عنوان حامل مشعل خدمت می کردند، اعلام کرد. این گروه راه‌حل‌های مبتنی بر خدمات ابری را برای IOC ارائه کرده است، از جمله خدمات پخش، داده‌های ابری و خدمات فروش بلیط. در سال 2019، Alibaba Cloud و Intel به طور مشترک یک فناوری ردیابی ورزشکاران سه بعدی مبتنی بر هوش مصنوعی را منتشر کردند.